Επίσκεψη στο CityLab
Οι μαθητές της Α' Τάξης επισκέφτηκαν τα Εργαστήρια STEM, Ρομποτικής και Ψηφιακών Δεξιοτήτων του CityLab στις 7 Νοεμβρίου 2022.
Ηλεκτρονικά - Arduino
To Arduino είναι μία «ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα» επεξεργαστών, ελεγκτών, αισθητήρων και προγραμματισμού με την οποία φτιάχνουμε αυτόνομες ηλεκτρομηχανικές κατασκευές. Με τους αισθητήρες η πλατφόρμα «καταλαβαίνει» τι γίνεται γύρω της (κίνηση, θερμοκρασία, ήχος…) και αυτό, το μετατρέπει σε οδηγία για κάτι (κίνηση του ρομπότ, φως, μοτέρ, …) μέσω του προγραμματισμού. Η λειτουργικότητα αυτή συναντάται ακριβώς η ίδια σε καθημερινά αντικείμενα γύρω μας (microwaves, air-conditions, πλυντήρια, συναγερμοί, κλπ.) όπως και σε όλα τα πραγματικά Ρομπότ.
Ρομποτική με Lego Mindstorms EV3
Οι μαθητές σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ρομπότ και στη συνέχεια αναπτύσσουν software, σχεδιάζοντας, ελέγχοντας και τροποποιώντας σειρές εντολών από μια ποικιλία πραγματικών ρομποτικών «συμπεριφορών». Μαζεύουν δεδομένα από αισθητήρες και τα αναλύουν, για να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του ρομπότ και να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Κέντρο Λαυρίου
Την Τετάρτη 23/3/2022 επισκέφθηκαν το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Κέντρο Λαυρίου 37 παιδιά της Β´ τάξης.
Παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Στο δρόμο του μεταλλωρύχου». Έμαθαν για την ιστορία του
Λαυρίου και τη σημασία των ορυχείων του από την αρχαιότητα, τις συνθήκες εργασίας των μεταλλωρύχων σε όλες της εποχές, τα πετρώματα και τα μέταλλα που έβγαιναν στην περιοχή ,τη διαδικασία επεξεργασίας τους, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις μεθόδους απορρύπανσης.
Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
Οι μαθητές Α΄και Β΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν την Τρίτη 27/3/2018 το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη στον Πειραιά. Παρακολούθησαν συνολικά τρία δωρεάν εκπαιδευτικά προγράμματα:
- «Μιλάμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημοκρατία, τον ανθρωπισμό και τις εθελοντικές οργανώσεις – Κοινωνία των πολιτών.»
- «Μπαχ, Μότσαρτ & Μπετόβεν: Αναζητώντας την ιδιοφυΐα στη μουσική».
Έγινε μια εισαγωγή στην ιστορία των τριών συνθετών, αναφέρθηκαν οι διαφορές στα χαρακτηριστικά της μουσικής τους και προβλήθηκαν εικόνες από τη ζωή τους.
3. «Μυστήριο στο βυθό. Η ναυαρχίδα του ναυάρχου Νέλσον». Οι μαθητές επιδόθηκαν με ενθουσιασμό στην επίλυση γρίφων μέσω κωδικοποίησης μηνυμάτων, λογικής, προσανατολισμού και μαθηματικών πράξεων. Τελικός στόχος μια κατασκευή STEM από κάθε ομάδα παιδιών για να αναδειχθεί η νικήτρια ομάδα.
Το πείραμα του Ερατοσθένη
Στις 20 Μαρτίου 2018, μέρα της εαρινής ισημερίας, το σχολείο μας πήρε μέρος στη δράση «Το πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης». Η δράση αυτή δίνει την ευκαιρία σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας να υπολογίσουν την περιφέρεια και την ακτίνα της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη (https://www.astro.noa.gr/gr/eratosthenes/). Εξήντα περίπου μαθητές των τάξεων Β΄ και Γ΄ υπολόγισαν την ακτίνα της γης μετρώντας τη σκιά και το μήκος ενός αντικειμένου στις 12:33 το μεσημέρι στην αυλή του σχολείου μας. Υπολόγισαν ότι η ακτίνα της γης είναι 6.355 km ενώ η πραγματική είναι 6.371 km!